آموزشی, سلامت

خرید لواشک

لواشک خانگی

نکات مهم هنگام خرید لواشک

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید لواشک لازم است بدانید این است که لواشک خانگی میخواهید یا لواشک لواشک صنعتی ( یا همون کارخونه ای).

در این مقاله قصد داریم تفاوت ها و همچنین نکات مثبت و منفی هر کدام از لواشک های خانگی و صنعتی را بیان کنیم.

باید این نکته را یادآوری کنیم که مهمتریم چیز در مورد لواشک و هر خوراکی دیگر بهداشتی بودن آن میباشد.

لواشکی که بهداشتی نباشد فرقی نمیکند صنعتی باشد یا خانگی و باید از مصرف آن خودداری کرد.

مواد تشکیل دهنده لواشک

این نکته را باید بدانیم که ماده اصلی تشکیل دهنده لواشک باید میوه باشد. چرا که بعضا لواشک های غیر بهداشتی و متفرقه ای در بازا وجود دارد که در ترکیبات آن هیچگونه اثری از میوه نیست و یا از ترکیب میوه های پلاسیده و گندیده در آنها استفاده شده است.

معمولا لواشک ها از ترکیب یک یا چند نوع میوه از جمله انواع آلو و آلوچه ، سیب ، هلو ، آلبالو ، کیوی ، انار ، گلابی و … تهیه میشوند. رنگ و طعم لواشک نیز بر اساس نوع میوه های استفاده شده ، مزه و درجه رسیدگی میوه ها میتواند متفاوت باشد.همچنین در لواشک های صنعتی معمولا بجای میوه از پوره میوه ، ژلاتین گیاهی برای قوام لواشک ، از نمک و اسید سیتریک برای ماندگاری و طعم ترشی لواشک و همچنین شکر برای طعم شیرینی لواشک استفاده میشود.

خواص لواشک و مضرات آن

خواص لواشک در واقع همان خواص میوه هایی است که لواشک از آن تهیه شده است. لواشک بدلیل داشتن فیبر فراوان ملین بوده و محرک روده میباشد. همچنین به دلیل اینکه از میوه تهیه شده حاوی ریز مغذی ها و ویتامین های موجود در میوه است. البته بدلیل پخت و جوشاندن میوه بسیاری از ویتامین ها از جمله ویتامین C آن از دست می رود.

لواشک خانگی یا صنعتی

همانطور که قبلا هم بیان کردیم، مهمترین مطلب در مورد لواشک بهداشتی بودن آن و همچنین با کیفیت بودن مواد اولیه لواشک میباشد.

اگر در فرایند تهیه لواشک صنعتی بهداشت بطور کامل رعایت شود و به وسیله دستگاه های مجهز زیر نظر متخصصین و بر اساس قوانین بهداشتی تهیه شود ، مطمئنن لواشک با کیفیتی تولید خواهد شد.

در لواشک های خانگی بدلیل آنکه نسبت به لواشک صنعتی کمتر از نمک و شکر  وسایر افزودنی ها از جمله اسید سیتریک استفاده میشود لذا خواص تغذیه ای بیشتری نسبت به لواشک صنعتی دارد و میتواند به عنوان میان و عده استفاده گردد.

البته میبایست یادآور شویم که لواشک های خانگی اگر بصورت بهداشتی تهیه نگردد میتواند سلامت بدن را بخطر بیاندازد. در فرایند تهیه لواشک خانگی میبایست در محلی بدور از گرد و خاک ، حشرات موزی و چهارپایان لواشک خانگی را تهیه و خشک کرد.

چند توصیه قبل از خرید لواشک

  • مهمترین توصیه میتواند این باشد که تهیه و خرید لواشک حتما از فروشگاه ها یا افراد مورد اطمینان صورت گیرد.چرا که لواشک های بی نام و نشانی در بازار وجود دارد که رنگ هایی غلیظ و جذاب که اصلا شباهتی به رنگ میوه ندارد و طعم های غیر طبیعی دارند. در تولید این لواشک های فله ای و بی نام و نشان معمولا هیچ گونه میوه ای استفاده نشده و یا از میوه های پلاسیده و کپک زده و آرد و نشاسته که با رنگ و افزودنی های شیمیایی غیر مجاز ترکیب شده اند، تهیه شده اند.
  • بدلیل نمک بالای لواشک های صنعتی استفاده از این لواشک ها برای بیماران کلیوی و افرادی که فشار خون بالایی دارند و همچنین بیماران قلبی عروقی توصیه نمیشود.
  • بدلیل استفاده از شکر در ترکیب لواشک های صنعتی ، این لواشک ها کالری بالایی دارند و برای افراد با اضافه وزن و بیماران دیابتی توصیه نمی شود.
  • بدلیل استفاده از جوهر لیمو یا اسید سیتریک برای آنهایی که مشکلات معده دارند توصیه نمیشود.

نکته مهم

ما در ترش آنلاین تمام تلاش خود را میکنیم تا لواشک هایی با کیفیت و کاملا بهداشتی برای شما همراهان عرضه کنیم.

لواشک های موجود در فروشگاه ترش آنلاین هم از نوع صنعتی میباشد و هم از نوع خانگی.

لواشک های صنعتی استفاده شده برای تهیه محصولات ترش آنلاین با گشت و گذار در بازار و تحقیق و بررسی از میان انبوهی از شرکتها ، با کیفیت ترین آنها انتخاب شده است.

همچنین لواشک های خانگی ترش آنلاین ، از با کیفیت ترین میوه های باغداران عزیز آذربایجان انتخاب و تهیه شده است.

که شما همراهان عزیز میتوانید برای خرید لواشک ، خرید ترشک و خرید خشکبار با کیفیت به فروشگاه ترش آنلاین مراجعه کرده و خربد خود لذت ببرید.

خرید لواشک

سس لواشک مخصوص

تومان15,000تومان30,000

لواشک قلب کریستالی

تومان120,000تومان199,000

رز باکس لواشک حروف انگلیسی

تومان179,000تومان280,000

معجون مخصوص

تومان99,000

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 3 =