آموزشی, سفر

سوغاتی چی بخرم؟! بهترین سوغات ایران برای خارجی ها چیست؟

خرید سوغاتی مخصوصا اگر برای خارج از کشور باشد می تواند تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز باشد. در این مقاله، به برخی از نکات و ایده‌ها برای خرید سوغاتی برای هدیه دادن به افراد خارج از کشور می‌پردازیم.

معروفترین سوغاتی های ایران برای خارجی ها (آلمان ، کانادا و …)

احتمالا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که هنگام سفر به خارج از کشور بدنبال تهیه بهترین سوغاتی ایران جهت هدیه دادن هستید. بهترین سوغاتی ایران میتواند شیرینی های سنتی مانند سوهان ، گز ، نقل و نوقا ، کلوچه های خوشمزه ، عسل، زعفران ، نقل و نبات زعفرانی ، انواع لواشک و خشکبار ، ادویه جات … باشد. این سوغاتی‌ها نه تنها یک یادگار خاص از سفر به ایران هستند، بلکه تنوع و زیبایی فرهنگی این کشور را نیز به نمایش می‌گذارند. با انتخاب این سوغاتی‌ها، می‌توانید به خارجی‌ها تجربه‌ای یکتا و خاطره‌انگیز از فرهنگ و زندگی در ایران هدیه دهید.

معرفی بهترین سوغاتی های ایران

زعفران: ایران، به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران در جهان، سالانه ۳۳۰ تن از این محصول را تولید و ۲۸۰ تن آن را صادر می‌کند. زعفران ایرانی از نظر کیفیت، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین زعفران‌های جهان است. اگر می‌خواهید زعفران باکیفیتی را به عنوان سوغاتی یا هدیه تهیه کنید، توجه داشته باشید که زعفران ایرانی به دلیل قیمت بالا و ارزش بالایش، به عنوان یک هدیه لوکس و ارزشمند محسوب می‌شود و بهتر است از مکان‌های معتبر و مطمئن برای تهیه زعفران ایرانی استفاده کنید. یکی از معتبرترین فروشگاه زعفران فروشگاه آنلاین دیجی دکانک میباشد. این فروشگاه با تهیه زعفران از کشاورزان، یکی از تأمین‌کنندگان برتر زعفران با کیفیت است.

آجیل و خشکبار: آجیل‌ها یکی از سوغاتی های محبوب ایران برای هدیه دادن به خارجی‌ها هستند. ایران به دلیل تولید غنی و متنوع آجیل‌ها، به عنوان یکی از کشورهای معروف در زمینه تولید و صادرات آجیل شناخته می‌شود. در ادامه، چند نمونه از محصولات آجیل ایران را برای هدیه دادن به خارجی‌ها معرفی می‌کنم:

آجیل و خشکبار

  1. پسته: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پسته در جهان است و پسته ایرانی به دلیل کیفیت بالا و طعم خوبش شهرت دارد. پسته معمولاً بدون پوست و با پوست در دسترس است و می‌توانید انواعی از پسته‌ها مانند پسته فندقی، پسته اکبری و پسته خوشمزه را انتخاب کنید.
  2. بادام: بادام ایرانی نیز به عنوان یکی از بهترین انواع بادام‌های جهان شناخته می‌شود. بادام‌های ایرانی معمولاً بزرگ و پرگوشت هستند و طعم لذیذی دارند. می‌توانید بادام‌های خام یا بو داده را به عنوان هدیه انتخاب کنید.
  3. گردو: گردو نیز یکی دیگر از آجیل‌های محبوب ایران است. گردوهای ایرانی بزرگ و پرگوشت بوده و طعم ممتازی دارند. می‌توانید گردوهای خام یا خام پخته را به عنوان هدیه انتخاب کنید.
  4. فندق: ایران معروف به تولید فندق بوده و فندق‌های ایرانی به دلیل طعم خوب و کیفیت بالا محبوبیت زیادی دارند. فندق‌های ایرانی معمولاً در دو نوع فندق خشک و فندق خام پخته در دسترس هستند.
  5. کشمش: کشمش یکی دیگر از محصولات معروف ایران است. کشمش‌های ایرانی با کیفیت بالا و طعم شیرین و خوشمزه به دسترس هستند. می‌توانید نوعی از کشمش‌ها مانند کشمش سلطانی یا کشمش انگور سیاه را به عنوان هدیه انتخاب کنید.
  6. بادام زمینی: بادام زمینی نیز یکی از آجیل‌های محبوب در ایران است. بادام زمینی‌های ایرانی با طعم و عطر خوب خود مشهورند. می‌توانید بادام زمینی‌های خام یا شمتن پایه فوق تا تهیه بادام زمینی ایرانی را پوشش داد.
آجیل و خشکبار

لواشک: لواشک یکی از سوغاتی‌های محبوب و معروف برای مسافران خارجی و مخصوصا ایرانیان خارج نشین است. تا اسم لواشک می آید آب از لب و لوچه آدم سرازیر میشود. و چون ایرانیان مقیم خارج از کشور دسترسی به لواشک با کیفیت و ندارند لذا لواشک میتواند یکی از بهترین گزینه ها بعنوان سوغاتی باشد.شما می‌توانید لواشک‌های مختلف را به صورت بسته‌بندی شده و زیبا به دوستان، خانواده و همکاران خود هدیه دهید. فقط باید دقت کنید و مطمئن شوید که لواشک های خریداری شده کاملا بهداشتی باشند.ما در ترش آنلاین انواع باکس لواشک با بسته بندی های کادویی و با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار داده ایم تا با خیال راحت یک سوغاتی خاص انتخاب نمایید.

کلوچه ها و شیرینی : کلوچه‌ها و شیرینی‌ها بخش مهمی از فرهنگ شیرینی‌پزی در ایران هستند و به عنوان سوغاتی و هدیه محبوبی نیز شناخته می‌شوند. در ایران، می‌توانید انواع مختلفی از کلوچه‌ها و شیرینی‌ها را پیدا کنید که هر کدام دارای طعم، شکل و مواد تشکیل دهنده متفاوتی هستند.کلوچه‌ها به صورت سنتی و معمولاً دست‌ساز تهیه می‌شوند. برخی از معروف‌ترین کلوچه‌های ایرانی شامل قرابیه، نان برنجی، شیرینی نان، نان خشک، کلوچه یزدی، کلوچه کاشانی، کلوچه حاجی‌بادام و کلوچه گنابادی هستند. هر کلوچه دارای طعم و مزه خاصی است و معمولاً با استفاده از مواد اولیه مانند آرد، شکر، روغن، زعفران، دارچین، پسته، بادام و زعتر تهیه می‌شوند.

کلوچه برای سوغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =