آموزشی

راهنمای خرید کادو

نمیدونم شما از اون دسته آدما هستین یا نه که وقتی خوارکی ترش مثل لواشک (مخصوصا از اون قرمزای ترش، نگمممم براتون) میبینین دهنتون آب می افته و وسوسه میشین زود بردارین و ازش بچشین (من که اینجوری ام)، کادوی خوب همین دقیقا همین حس رو باید به گیرندش بده و شما باید اون برق چشما رو ببینین وقتی داره کادو رو بازش می کنه

کادوئی خوبه که گیرنده ی آن وقتی چشمش به کادو می افته ذوق کنه و از دیدن کادو کلی خوشحال بشه و بدونه که چقدر شما به علایقش فکر کردین و تمام جوانب رو در نظر گرفتین و کادو رو بخاطر از سر وا کردن نگرفتین

در ادامه روشهایی که برای انتخاب یک کادوی عالی براتون میگیم

  • بخاطر بسپارید

بله برادر من ، خواهر من باید بخاطر بسپارید و البته دقت کنید. منظورمون روز تولد و سالگرد عقد و اینا نیستاااا نه

کسایی که احتمال میدید شاید یک روزی براشون کادو بگیرید رو زیر نظر داشته باشید و ببینید به چه چیزایی علاقه دارند و چی خوشحالشون میکنه، همه اینا رو بخاطر بسپارید حتما برای انتخاب کادو به دردتون خواهد خورد

  • می توانید بپرسید

آره واقعا وقتی شناخت زیادی ندارید و با شخص هدیه گیرنده راحت هستید میتوانید نظرش را بپرسید یا میتوانید از اطرافیانش بپرسید. درسته دیگه سورپرایزی در کار نیست ولی حداقل هدیه ای نگرفتید که هدیه گیرنده هیچ علاقه ای برای آن ندارد

  • لحظه آخری خرید نکنید

خرید کادو در آخرین لحظه همیشه اجتناب پذیر نیست، ( مثلا وقتی ناگهان به مهمانی تولد دعوت می شوید)، اما برای مناسبت های قابل پیش بینی مثل تولد، سالگرد عقد و ازدواج، تعطیلات یا عروسی دلیلی ندارد در آخرین لحظات به دنبال کادوی مناسب باشید. مثلا در صورت موکول کردن خرید عیدی نوروز به روز ۲۸ ام اسفند، و یا در سایر مناسبت های این چنین، مجبور خواهید شد تا در دسترس ترین گزینه ی ممکن را خریداری کنید. با یادداشت کردن موقعیت های مهم در تقویم، خود را از درگیری و اضطراب خرید کادو رها کنید. می توانید ۳ تا ۶ هفته قبل از مناسبت مورد نظر، به خودتان یاد آوری کنید تا وقت کافی برای جستجو و خرید کادو را داشته باشید.

  • یک هدیه را چند بار نخرید

همه ی ما این اشتباه را مرتکب شده ایم. وقتی یک هدیه مورد پسند شخصی قرار می گیرد، وسوسه می شویم تا باز هم آن را بخریم. کادو های تکراری خیلی سریع قابل پیشبینی و کسل کننده می شوند؛ مگر آن که خرید آن کادوی تکراری، یک قرار از پیش تعیین شده با شخص کادو گیرنده بوده و او هم آن را دوست داشته باشد (مثلا خرید یک شاخه گل رز در اول هر هفته). خرید کادوی تکراری ممکن است شما را در نگاه هدیه گیرنده، فردی تنبل یا خودخواه جلوه دهد. پس سعی کنید ایده های قدیمی را ترکیب کرده و یا یک ایده ی کاملا جدید پیدا کنید.

  • معقولانه هزینه کنید

سخت است بگوییم هزینه ی معقولانه چه قدر است، زیرا به فرد و شرایط بستگی دارد. اگر بسیار بیشتر یا کمتر از نرم اجتماعی هزینه کنید، این سوال را در فکر هدیه گیرنده به وجود می آورید که چه قصد و نیتی پشت آن هدیه است. علاوه بر این، اگر در جمع به کسی هدیه می دهید، هزینه زیاد انجام شده، شما را انگشت نما می کند. به عنوان مثال اگر هزینه ی معقول و نرمال برای هدیه، ۱۰۰ هزار تومان باشد و شما ،در دو حالت مختلف، ۱ میلیون تومان و یا ۱۰ هزار تومان هزینه کنید، این فکر در ذهن دیگران ایجاد می شود که شما، در حالت اول، فخر فروش و یا ،در حالت دوم، خسیس هستید. با این حال، اگر در شرایط مالی مناسب نیستید، هر چه قدر که در توانتان است هزینه کنید.

  • لازم نیست حتما هدیه را بخرید

این موضوع به نحوه کادو دادن شما بستگی دارد. یک سبد کادو که خودتان تزئین کرده اید، آماده کردن غذای مورد علاقه ی آن شخص، یا یک قاب عکس دوست داشتنی، همگی ایده هایی هستند که به کمی فکر و تلاش شما نیاز دارند. مزیت این نوع کادوها این است که فرد مقابل حس می کند یک کادوی کاملا اختصاصی دریافت نموده.

  • هدیه را به زیبایی کادو کنید

حتما شما هم این موضوع را دیده و یا خودتان انجام داده اید؛ کادوی تولدی که با کاغذ کادوی عید کادو شده، یا هدیه ی پا گشایی که با همان ساک دستی فروشگاه به هدیه گیرنده داده شده است. این ظاهر شلخته نشان می دهد که، فارغ از آنچه درون آن است، روی محتویات آن کادو نیز زیاد فکر نشده است. شما بچه نیستید، پس بهانه ای هم برای خوب کادو نکردن هدیه تان وجود ندارد. قرار نیست روی کادوی خود کوهی از روبان بچسبانید، و یا کارت پستالتان را با دستان خود نقاشی کنید؛ فقط کافیست یک کاغذ کادوی درخور و مناسب تهیه کرده و هدیه را مرتب و تمیز کادو کنید.

پیشنهاد ترش آنلاین برای شب یلدا رز باکس انار پر از لواشک می باشد که میتوانید با کلیک روی تصویر زیر اقدام به خرید نمایید

لواشک یلدا

خرید کادو برای افراد خاص

کسی که همه چیز دارد

در زندگی همه ی ما افرادی وجود دارند که خرید کادو برای آن ها بسیار دشوار است. آن ها همه چیز دارند، وسیله خاصی نیاز ندارند و هر چه لازم داشته باشند را خودشان می خرند. بدتر آنکه، اگر از خودشان هم بپرسید، ایده ی خاصی به شما نمی دهند. راحت ترین کادو برای این دسته از افراد، خرید کادوهای مصرفی است. یک بطری نوشیدنی اعلا، یک ادویه ی خاص و عجیب، یا یک شیشه روغن زیتون مرغوب می تواند گزینه های مصرفی خوبی باشد، زیرا کادو گیرنده در هر صورت آن ها را مصرف می کند. این کادو ها راحت ترین گزینه برای افراد اهل شکم است، اما اگر در شرایطی تحت فشار بودید، گزینه ی کارت هدیه هم بد نیست.

همسر

در بعضی شرایط همسر یا شریک زندگی شما همان کسی است که خرید کادو برای او بسیار سخت است. بعلاوه ممکن است همسرتان همان کسی باشد که همه چیز دارد، یا همان کسی که ترجیح می دهد خودش هدیه را انتخاب کند. بهترین روش هدیه دادن به چنین فردی این است که با او درباره ی علایق و آن چه نمی پسندد صحبت کنید. بعد از هدیه دادن هم بررسی کنید که آیا هدیه شما را دوست داشته است؟ یک تاکتیک خوب برای شرایط بحرانی، خرید چیزی است که دوستش دارد، اما خودش حاضر نیست آن را بخرد. یک سانس اسپا، یک وسیله گران قیمت، و یا هر چیزی که قدر دانی او را بر انگیزد.

رئیس، همکار یا مشتری

خرید هدایای کاری کمی سخت است، زیرا ممکن است به نظر برسد که برای اعمال نفوذ یا رسیدن به هدف خاصی هدیه داده اید. تا جای ممکن از دادن هدایای کاری اجتناب کنید، مگر آنکه جزئی از فرهنگ شرکت یا کشور شما باشد؛ پس لازم است تا در این مورد پرس و جو کنید. در نظر داشته باشید که برخی از کارکنان دولتی نمی توانند از همکاران، زیر دستان یا فروشندگان هدیه دریافت کنند، زیرا این کار ممکن است اصول کاری آن ها مغایرت داشته باشد. سراغ هدایای ساده، متعادل در قیمت، و غیر شخصی بگردید. وسایل کاری، مانند جای کارت ویزیت، گزینه های بسیار مناسبی هستند.

افرادی که شناخت کافی از آن ها ندارید

شاید هنگام رفتن به یک مهمانی خانوادگی مجبور شوید برای داماد خاله خود که یک فرد کاملا تازه وارد است هدیه بخرید. انتخاب سختی است؟ حتی اگر کمی هم در مورد او اطلاعات کسب کنید، بسیار بعید است که بتوانید کادوی شخصی خوبی برای او بخرید. از نزدیکان او بخواهید تا یک کادوی خوب به شما پشنهاد دهند، و یا سراغ کارت هدیه بروید و خود را راحت کنید.

میزبان یک مهمانی

هدیه ای که برای میزبان یک مهمانی می خرید، روشی مناسب است برای نشان دادن قدردانی شما از فراهم کردن شرایط مهمانی در منزل او، و یا غذایی که برای شما تهیه کرده است. می توانید برای میزبان خود یک نوشیدنی یا خوراکی بخرید که مکمل شام آن ها باشد؛ و یا چیزی برای صبحانه بخرید تا فردا صبح، خستگی مهمانی را از تن آن ها خارج کند.

کودکان

شاید خرید کادو برای بچه ها کار جذابی باشد، ولی بهتر است قبل از آن که به اسباب بازی فروشی بروید، نظر پدر و مادر او را بپرسید. بچه ها شاید عاشق هدیه شما می شوند ، اما ممکن است این هدیه والدین آن ها را ناراحت کند، و یا شرایطی را بوجود بیاورد که حتی فکرش را هم نمی کنید. قبل از خرید تفنگ اسباب بازی، شکلات، وسایل دیجیتال و اسباب بازی های پر سر و صدا، کمی بیشتر فکر کنید.

مواردی که در هنگام خرید کادو نباید انجام دهید

  • اگر تولد، سالگرد ازدواج، یا سایر جشن های یک فرد بدشانس، نزدیک سال نو یا ولنتاین بود، برای هر دو مناسبت یک کادوی مشترک نخرید.
  • اگر لباسی را می خرید که سایز بندی دارد، بسیار حواستان را جمع کنید. اگر سایز شخص را ندانید و لباس خریداری شده به او نخورد، ممکن است از دست شما دلخور شود.
  • چیزی که هدیه گرفتید را به شخص دیگری هدیه ندهید؛ چون ممکن است بفهمد و ناراحت شود.
  • از کادو برای رساندن یک منظور خاص استفاده نکنید. بحث ثبت نام باشگاه یا کرم ضد چروک صورت به کنار؛ مثلا اگر برای خواهرزاده ی مورد علاقه تان ایکس باکس هدیه بگیرید، در حالی که برای دیگر خواهرزاده ها کتاب رنگ آمیزی خریده بودید، تنها تبعیض قائل شدن خود را نشان خواهید داد.
  • اگر شخصی، تا به حال، نسبت به یک فعالیت علاقه ای نشان نداده است، هدیه های مربوط به آن فعالیت را برایش نخرید. مثلا خریدن کتاب آشپزی برای فردی که به آشپزی علاقه ندارد، باعث نمی شود او به پخت و پز روی بیاورد؛ بلکه احتمالا پیش خودش می گوید کاش کارت هدیه برایم خریده بود.
  • هدیه دست دوم ندهید؛ مگر آن که هدیه شما یک عتیقه ارزشمند بوده، و شخص هدیه گیرنده عاشق عتیقه باشد.
  • هدایا و وسایلی با کاربرد روزمره، مثل جوراب، مخلوط کن یا جارو برقی، را به کسی ندهید؛ مگر آن که مطمئن باشید از هدیه شما استقبال می کند.
  • کادوی مورد علاقه ی خود، مثلا لباسی که دوست دارید، بلیط بازی تیم مورد علاقه خود، یا حق اشتراک رستوران محبوبتان، را به کسی هدیه ندهید؛ چون این کار بسیار خودخواهانه است.

در آخر اگر قصد خرید کادو دارید و شخصی که میخواهید برایش هدیه بخرید اگر علاقه به خوراکی های ترش مثل لواشک و ترشک دارد و دوست دارید یک هدیه متفاوت بخرید و یک خاطره به یادماندنی با مزه ترش بسازید پیشنهاد میکنم به محصولات ما مخصوصا رز باکس لواشک  کادوئی یه سر بزنید، حتما نظرتون رو جلب خواهد کرد یا میتوند از رز باکس های حروف انگلیسی پر از لواشک با طعم های متنوع انتخاب کنید

همکاران ما در ترش آنلاین تمام تلاششان بر این است تا محصولی با کیفیت و متفاوت برای شما عزیزان آماده کنند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =